«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Шағалалы ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Шагалалы отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

Біздің әлеуметтік парақшаларымыз

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кәсіптік бағдар беру жұмысы

Кәсіби бағдар беру – психологиялық-педагогикалық кешен бағытталған іс-шаралар кәсіби оқушы.
Кәсіби бағдар оқу-тәрбие процесі, сабақтан тыс және мектептен тыс жұмыс арқылы жүзеге асырылады.
Мектепте кәсіби бағдар беру жұмысының мақсаты:
- болашақ кәсіби қызмет саласы мен оқу профилін таңдау барысында оқушыларға кәсіптік бағдар беру;
- оқушылардың өз мүмкіндіктеріне, қабілеттеріне сәйкес және еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, қызмет саласын таңдау еркіндігі жағдайында кәсіптік өзін-өзі айқындауды қалыптастыру.
Міндеттері жұмысы:
- оқушылардың артықшылықтары, бейімділігі және мүмкіндіктері туралы мәліметтер алу;
- қосымша және кәсіптік білім беру мекемелерімен мектептің жоғары сатысының икемді жүйесін жасау.
Оқушылардың кәсіби бағдарының негізгі бағыттары:
- Кәсіби ағарту;
- Кәсіби диагностика;
- Кәсіби кеңес беру және т. б.


Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының кезеңдері мен мазмұны:

1-4 сыныптар:

Бастауыш сынып оқушыларының еңбекке деген құндылық қатынасын қалыптастыру, оның адам өміріндегі және қоғамдағы рөлін түсіну;

Оның әр түрлі түрлеріне, соның ішінде әлеуметтік, еңбек, ойын, зерттеу жұмысына практикалық қосылуына негізделген оқу-танымдық қызметке қызығушылықты дамыту;

Кәсіптік еңбек әлемі туралы түсініктерді біртіндеп кеңейту;

5-7 сыныптар:

Оқушылардың бойында танымдық тәжірибе мен кәсіби қызметке қызығушылықты игерудегі тұлғалық мәнін дамыту;
Өз мүдделері мен мүмкіндіктері туралы;
Әлеуметтік-кәсіптік практиканың әр түрлі салаларында бастапқы тәжірибені алу.
8-9 сыныптар:

Оқыту бейінін таңдау туралы тиісті шешім қабылдау және анықтау мақсатында топтық және жеке кәсіптік кеңес беру;
Кәсіптік өзін-өзі тану;
10-11 сыныптар:

Кәсіби жоспарларды түзету, таңдаған қызметке дайындығын бағалау.
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының түрлері мен бағыттары:

Мектеп сайтында "Мектептегі кәсіби бағдар беру жұмысы"бөлімінде кәсіби бағдар бұрышын безендіру.

Ауданның және облыстың кәсіптік бағдар беру орталықтарымен, қосымша білім беру мекемелерімен өзара іс-қимылды жүзеге асыру.


Оқушылармен жұмыс:

Кәсіптік бағдар беру шаралары: викториналар, әңгімелер, тақырыптық сынып сағаттары, сабақтар циклі және т. б.;
Кәсіптік бағыттылықты анықтау мақсатында оқушыларды тестілеу және сауалнама жүргізу;
Оқу профилін таңдау бойынша кеңес беру (инд., топ.).
Мектеп пәндері шеңберінде білімді кеңейту;
Оқу орындарына, кәсіпорындарға экскурсиялар ұйымдастыру және өткізу; оқу орындарының Ашық есік күндерін өткізу;
Кәсіпорын, оқу орындарының өкілдерімен кездесу;
Сәндік-қолданбалы және техникалық шығармашылық конкурстарына қатысу. Қосымша білім беру мекемелерінде үйірмелер мен спорт секцияларына сабақтарға тарту.

Ата-аналармен жұмыс:

Ата-аналар жиналысын өткізу (жалпы мектептік, сынып);

Оқушылардың мамандық, оқу орнын таңдау мәселесі бойынша ата-аналармен жеке кеңес беру.

 

МАМАНДЫҚ СӨЗДІГІ

ЖОҒАРЫ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНА ПСИХОЛОГТЫҢ ҰСЫНЫСТАРЫ.

Мамандық таңдау:

Мамандық таңдау-бір минут жұмыс емес, ол сіздің өміріңізде ең қиын таңдау болуы мүмкін.
Ата-ананы қорқытуға міндетті түрде заңгер немесе дәрігер болуға тырыс. Сен әлемдегі ең бақытсыз заңгер бола аласың.
Ойлан қарағанда едім айналысуға дәл саған. Міндетті түрде размышляй жатырмыз, қалай өз арманын. "Мен бизнесмен боламын, менің ұялы телефоным мен мерседес болады!".
Достарыңыз келетін жерге түсуге тырыспаңыз. Сен, сен жаңа достар табасың, сіз қызықты нәрсемен айналысасыз.
Разузнай артық қандай кәсіп, қандай деймін саған таңдау. Егер мүмкін болса, сен болжаған жерде болыңыз, кейін жұмыс істеу керек, осы іспен айналысатын адамдармен сөйлесіңіз.
Шешім абсолютті болуы мүмкін емес және сіздің өміріңізде кез келген уақытта өзгерістер болуы мүмкін.
Мектеп психологынан сынауға тырысыңыз. Тесттер дұрыс бағытты таңдауға көмектеседі.
Өз мүмкіндіктеріңіз туралы жаңылыстырмаңыз. Ол белгіленген биіктіктен құлаудан гөрі, нақты күш-жігерін түсіну керек.
Қорқыныш сезіміне бермеңіз-бұл таңдаудың алдында барлық адамдар бастан кешетін қалыпты жағдай.
Кейде өз мансабын теориядан емес, практикадан бастау пайдалы. Мысалы, көптеген сәтті дәрігерлер медбике немесе медбрать болып жұмыс істей бастады.
Таңдалған оқу орнына түсу үшін қажетті пәндерге ерекше назар аударуға тырысыңыз.
Бүгін білуге болатын нәрсені ертең кейінге қалдырмаңыз. Барлығын білуге тырысыңыз: қалай оқуға болады, қалай оқуға болады, оқуды аяқтағаннан кейін қалай жұмыс істеуге болады. Бұл одан әрі не істеу туралы ойлауға көмектеседі.
Сыныптан тыс іс — шараларға қатысуға тырыс-бұл сізге ұжымда қарым-қатынас жасауға және дұрыс мінез-құлыққа үйретуге көмектеседі.

 

Өз баласына мамандық таңдауға қалай көмектесу керек (ата-аналарға арналған жадынама)Мамандық таңдау туралы шешім қабылдау

Маңызды міндет-балаға өзінің кәсіби мүдделері мен бейімділігін, өзінің жеке басының күшті және әлсіз жақтарын түсінуге көмектесу. Бұл кезеңде жасөспірім ата-аналар тарапынан қолдау мен мақұлдауды қажет етеді, бұл оған өз-өзіне сенім білдіруге көмектеседі.

Жасөспірімге мамандық таңдауда көмек көрсете отырып, оған типтік қателіктерді болдырмауға көмектесу керек. Оларды білу жас адамды артық немесе дұрыс емес қадамдардан қорғайды, уақытты үнемдейді және ол үшін ең қолайлы мамандық алуға көмектеседі.

Мамандық таңдау кезіндегі типтік қателер:

Мамандық таңдау компания үшін "»

Жиі өз қабілеттерін білмейтін жас адам немесе қыз достары сияқты оқу орнына түседі.

Беделді мамандықты таңдау
Қазіргі уақытта экономист, бухгалтер, заңгер, менеджер, аудармашы және т.б. мамандықтары беделді болып саналады.

Оқу пәнін кәсіппен байланыстыру
Мысалы, оқушы шығарма жазады және оның міндеті – журналистика деп шешеді. Алайда, журналист мамандығы жиі сапарларды, мақалаларды жазумен ғана емес, адамдардың қарым-қатынасын және әр түрлі қызмет саласына кіруді көздейді.

Мамандықты ұнататын нақты адаммен байланыстыру
Мысалы, кіші ағасы аға, мамандығы бойынша ұшқыш болып таңданады. Ағасына деген сүйіспеншіліктен ол да оның міндеті деп шешеді. Бірақ бұл әрдайым шындыққа сай емес.

Сәйкес келмеуі-денсаулықты және еңбек жағдайын таңдаған мамандық
Жасөспірімнің ағзасының ерекшеліктерін, жұмыс істеуге тура келетін жағдайларды білу және ескеру қажет, әйтпесе ол денсаулық жағдайының нашарлауын немесе нашарлауын күтуі мүмкін. Бірқатар мамандықтар дене денсаулығына өте жоғары талаптар қояды, ал кейбір кәсіби сабақтар үшін кәсіби жарамдылықтың бірқатар қатаң медициналық критерийлері бар (мысалы, аспаз, кондитер, жүргізуші үшін жақсы көру).

Еңбек сипаты мен кәсіптің мүмкіндіктері туралы ескірген түсінік
Техникалық прогреске байланысты кәсіптердің даму динамикасын білмеу қателіктерге әкеп соғады. Көбінесе мамандық атымен мүлдем жаңа екпін мен еңбек сипатын жасырады. Әрқашан мамандықтың қазіргі келбеті туралы білуге ұмтылу керек.

Өз-өзіне, өз бейімділігіне, қабілетіне және мотивіне түсінбеуі
Өзін-өзі тануға психологтар, кәсіптік бағдар бойынша мамандар, мұғалімдер, ата-аналар, арнайы әдебиет көмек көрсете алады.

Ата-аналардың қысымымен Мамандық таңдау
Ата-аналар жасөспірімнің кәсіби таңдауының дұрыстығына әсер ететін қателіктерді жиі жасайды:жиі ата-аналар белсенді түрде ұсынады, ал кейде тіпті өмірдің әр түрлі жағдайларына байланысты өздері жүзеге асыра алмаған нұсқаны таңдауды талап етеді. Яғни бала арқылы олар өз арманын жүзеге асыруға тырысады;жиі ата – аналар кеңестерін "отбасылық өмірге пайдалы" айдарымен біріктіруге болады: "дәрігер бол – бізді және өзіңді емдейсің", "аспазшы бол – үйренуге дайын бол" және т.б.; тағы бір ата-ана қателесуі-бала міндетті түрде алуы тиіс жоғары білім, табысты және жақсы төленетін жұмыс табу мәселелерін автоматты түрде шешеді. Әсіресе, жоғары білім алуға орнату өте күшті болған кезде, құрбандыққа қабілет пен бейімділік, жағдайды нақты бағалау әкеледі.

Жас адамның өзі қалаған білім деңгейін түсінуі маңызды, бұл жағдайда-жоғары білім, ПУ – техникум – жоғары оқу орны немесе сырттай оқу түрімен жұмысты қоса атқару кезінде сатылы жолмен де қол жеткізуге болады.

Ата-аналарға өз балаларының қажеттіліктері, мүдделері, қабілеті туралы ұмытпау керек. Болады көмектесуге, бірақ заставлять.

Мамандық таңдау туралы шынайы шешім қабылдау үшін келесі факторларды талдау қажет:

Бірінші фактор – жасөспірімге оның мүдделері мен бейімділігін бағалауға, оған қандай мамандықты ұнайтынын, күн сайын немен айналысқысы келетінін анықтауға "қалаймын".
Екінші фактор - " мен " баланы таңдап алған мамандықты көрсете алатын талаптармен таныстым. Оған мектепте алған қабілеттері мен біліктерін, білімі мен дағдыларын анықтауға көмектесу, оларды таңдаған мамандыққа қалай қолдануға болатынын айту.
Үшінші фактор - "керек" еңбек нарығында таңдаған мамандық сұранысқа ие бола ма, әлде таңдаған мамандық бойынша кәсіптік білім алуға болатынын біліңіз.
1.Кәсіби таңдаудың бірнеше балама нұсқаларын белгілеңіз.
2.Жасөспіріммен бірге әр нұсқаның артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалаңыз.

                                                                                   

Жаңартылған күні: 27.01.2020 10:29
Құрылған күні: 21.08.2022 17:10

Текст